Tuesday, January 21, 2014

សាកល​វិទ្យាល័យ​នៅ​កម្ពុជា​ចំនួន ៣៨ ក្នុង​តារាង​រាយ​ចំណាត់​ថ្នាក់​របស់ 4icu.org

140122_12
តើ 4icu.org ចាត់​ចំណាត់​ថ្នាក់​សាកល​វិទ្យាល័យ​តាម​របៀប​ណា?
ថ្មីៗ​នេះ គេហទំព័រ​មួយ​ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា «www.4icu.org/» បាន​ចេញ​ផ្សាយ​ពី​ចំណាត់​ថ្នាក់​នៃ​សាកល​វិទ្យាល័យ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស កម្ពុជា ដែល​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​យុវជន​ជាច្រើន​មាន​ចម្ងល់​ទាក់​ទង​ទៅ​នឹង​វិធី​ក្នុង​ការ​ ចាត់​ចំណាត់​ថ្នាក់ និង​ភាព​ដែល​អាច​ទុក​ចិត្ត​បាន​នៃ​គេហទំព័រ​មួយ​នោះ ព្រម​ទាំង​មាន​មតិ​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ប្រតិកម្ម​ថា ចំណាត់​ថ្នាក់​នេះ​គឺ​មិន​សម​ហេតុផល និង​មិន​អាច​យក​ជា​ការ​បាន​ឡើយ។
LIFT បាន​ព្យាយាម​ទាក់​ទង​ទៅ​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​គេហទំព័រ​មួយ​នេះ​ដើម្បី​បកស្រាយ​ បំភ្លឺ​បន្ថែម​ពី​វិធី​នៃ​ការ​ដាក់​ពិន្ទុ​របស់​គេហទំព័រ​មួយ​នោះ ប៉ុន្តែ​យើង​នៅ​មិន​ទាន់​ទទួល​បាន​ចម្លើយ​នៅ​ឡើយ​ទេ។
ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ គេហទំព័រ​មួយ​នេះ​បាន​សរសេរ​បញ្ជាក់​នៅ​លើ​ទំព័រ​របស់​ខ្លួន​យ៉ាង​ច្បាស់ ហើយ​ដែរ​ពី​វិធី​នៃ​ការ​ចាត់​ចំណាត់​ថ្នាក់​នេះ​ថា គោល​បំណង​របស់​គេហទំព័រ​នេះ​គឺ​ដើម្បី​ផ្តល់​ចំណាត់​ថ្នាក់​តាម​ ប្រជាប្រិយភាព​របស់​សាកល​វិទ្យាល័យ​លើ​ពិភពលោក ដោយ​ផ្អែក​ទៅ​លើ​ប្រជាប្រិយភាព​នៃ​គេហទំព័រ (websites) របស់​សាកល​វិទ្យាល័យ​នីមួយៗ​ដែល​ប្រៀប​ធៀប​នឹង​សាកល​វិទ្យាល័យ​ផ្សេង​ទៀត​ ក្នុង​ប្រទេស​មួយ​។ មាន​ន័យ​ថា គេ​ធ្វើ​ការ​ប្រៀប​ធៀប​ថា តើ​គេហទំព័រ​របស់​សាកល​វិទ្យាល័យ​ណា​ដែល​មាន​មនុស្ស​ចូល​មើល​ច្រើន និង​និយាយ​ទាក់​ទង​ពី​ឈ្មោះ​សាលា​នោះ​ច្រើន​ជាង​គេ (ដូចជា​នៅ​ក្នុង​គេហទំព័រ Google search ជាដើម)។
គេហទំព័រ​នេះ មាន​គោល​បំណង​ជួយ​ដល់​និស្សិត​បរទេស ឬ​ក៏​បុគ្គលិក​សិក្សា​ទាំង​អស់​ឲ្យ​ដឹង​អំពី​ប្រជាប្រិយភាព​របស់​សាកល​ វិទ្យាល័យ​ណា​មួយ​នៅ​បរទេស។
គេហទំព័រ​ដដែល បាន​បញ្ជាក់​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា៖ «យើង​មិន​អះអាង​ក្នុង​ការ​វាយតម្លៃ​ដាក់​ចំណាត់​ថ្នាក់​ពី​កម្មវិធី សិក្សា ឬ​ក៏​ស្ថាប័ន​ទាំង​នោះ​តាម​រយៈ​គុណភាព​នៃ​ការ​អប់រំ ឬ​កម្រិត​នៃ​សេវាកម្ម​ដែល​សាកល​វិទ្យាល័យ​ទាំង​អស់​ផ្តល់​ឲ្យ​នោះ​ឡើយ»។
គួរ​បញ្ជាក់​ថា គេហទំព័រ​មួយ​នេះ​មិន​មែន​ជា​គេហទំព័រ​សម្រាប់​ដាក់​ចំណាត់​ថ្នាក់​សាកល​ វិទ្យាល័យ​តាម​លក្ខណៈ​នៃ​ការ​សិក្សា ឬ​មុខវិជ្ជា​សិក្សា​ទេ (not an academic ranking) ហើយ​គេ​មិន​គួរ​យក​ចំណាត់​ថ្នាក់​នេះ​មក​ធ្វើ​ជា​លក្ខខណ្ឌ​វិនិច្ឆ័យ​សំខាន់ ​បំផុត​សម្រាប់​ជ្រើស​រើស​សាកល​វិទ្យាល័យ​មួយ​ដើម្បី​សិក្សា​នោះ​ដែរ»៕ ប្រភពពី៖ Phnom penh post

No comments:

Post a Comment