Saturday, July 20, 2013

ឱកាស​សម្រាប់​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា និង​ឥណ្ឌា


130719_13a
លោក Dinesh Patnaik ឯកអគ្គរដ្ឋទូតឥណ្ឌាប្រចាំកម្ពុជា។ រូបថត ហុង មិនា

ភ្នំពេញៈ ពាណិជ្ជកម្ម​ឥណ្ឌា​ជាមួយ​កម្ពុជា​បាន​កើន​ឡើង​ទ្វេ​ដង​រហូត​ដល់ ១០០ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ក្នុង​រយៈ​ពេល ៣ ឆ្នាំ​កន្លង​មក​នេះ​ហើយ​ត្រូវ​រំពឹង​ថា​នឹង​កើន​ឡើង​ទ្វេ​ដង​បន្ថែម​ទៀត​នៅ​ ក្នុង​រយៈ​ពេល ៣ ឆ្នាំ​ក្រោយ​ទៀត​។ វត្តមាន​នៃ​ការ​វិនិយោគ​របស់​ឥណ្ឌា​គឺ​មាន​ភាព​ស្ងប់​ស្ងាត់​ធៀប​នឹង «ទីផ្សារ​ដ៏​ធំ» មក​ពី​ប្រទេស​ចិន ប៉ុន្តែ​លោក Dinesh Patnaik ឯក​អគ្គរដ្ឋ​ទូត​ឥណ្ឌា​ប្រចាំ​កម្ពុជា​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​ថា​ពាណិជ្ជកម្ម​នេះ​ នឹង​កើន​ឡើង​ខ្លាំង​តាម​ការ​ព្យាករ​ចាប់​ពី​ទី​នេះ។
តើ​អ្វី​ជា​ទំនាក់​ទំនង​ពាណិជ្ជកម្ម​បច្ចុប្បន្ន​រវាង​ឥណ្ឌា និង​កម្ពុជា?

ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​ឥណ្ឌា​ជាមួយ​បណ្ដា​ប្រទេស​អាស៊ាន​ពេល​នេះ​គឺ​មាន ជាង ៨០ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក ប៉ុន្តែ​មាន​ការ​កើន​ឡើង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​ខាង​ក្នុង​ជា​ច្រើន។ កម្ពុជា​ទិញ​ថ្នាំ​ពេទ្យ​មាន​តម្លៃ​ជាង ១០០ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ពី​ក្រុមហ៊ុន​របស់​ឥណ្ឌា ជា​ពាណិជ្ជកម្ម​ដ៏​ធំ​បំផុត​របស់​យើង​នៅ​ទីនេះ​ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ខ្ញុំ​មើល​ទៅ ​តួ​លេខ​ពាណិជ្ជកម្ម ថ្នាំ​ពេទ្យ​ដែល​កម្ពុជា​ទិញ​ផ្ទាល់​ពី​ឥណ្ឌា​មាន​តម្លៃ​តែ ៥០ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​នេះ​កំពុង​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​ពាណិជ្ជកម្ម​ រវាង​បណ្ដា​ប្រទេស​ជា​ឈ្នួញ​កណ្ដាល​ជា​ច្រើន​ដូចជា ប្រទេស​ថៃ សិង្ហបុរី និង​ម៉ាឡេស៊ី ជាមួយ​កម្ពុជា​ជំនួស​ឲ្យ​ពាណិជ្ជកម្ម​ផ្ទាល់​ឥណ្ឌា-កម្ពុជា។
តើ​ឥណ្ឌា​ពេល​នេះ​ជាប់​លំដាប់​ជា​ប្រភព​នៃ​ការ​នាំ​ចូល និង​ពាណិជ្ជកម្ម​ដូច​ម្តេច​ដែរ?
យើង​ស្ថិត​នៅ​លំដាប់​ខ្ពស់​ទី ២០ ប៉ុន្តែ​មិន​មែន​ជា​ចំណាត់​ថ្នាក់​ខ្ពស់​ទី១០​នោះ​ទេ​។ ផលិតផល​ឥណ្ឌា​ជា​ច្រើន​ដែល​នាំ​ចូល​កម្ពុជា​តាម​រយៈ​បណ្ដា​ប្រទេស ទីបី ដូច្នេះ​វា​មិន​មែន​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​តួលេខ​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​យើង​នោះ​ទេ។ ខ្ញុំ​កំពុង​ព្យាយាម​ទាក់ទង​ជាមួយ​នឹង​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​ក្រុមហ៊ុន​ផ្គត់ផ្គង់ និង​ក្រុមហ៊ុន​លក់​ដើម្បី​ចរចា​ជាមួយ​អ្នក​ទិញ​នៅ​ឥណ្ឌា​ដោយ​ផ្ទាល់។ ខ្ញុំ​បាន​និយាយ​ទៅ​កាន់​ក្រុម​ប្រឹក្សា​លើក​កម្ពស់​វាយនភ័ណ្ឌ​នៅ​ឥណ្ឌា​កាល ​ពី​ឆ្នាំ​ទៅ​ក្នុង​ការ​តភ្ជាប់​ពួក​គេ​ផ្ទាល់​ជាមួយ​អ្នក​ទិញ​។ ចាប់​ពី​ពេល​នោះ​មក​វាយនភ័ណ្ឌ​កើន​ឡើង ២២០ ភាគរយ ចាប់​ពី ៣ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ដល់ ៧ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក។
តើ​និន្នាការ​អ្វី​ខ្លះ​ដែល​អ្នក​កំពុង​មើល​ឃើញ​នៅ​ក្នុង​ទំនាក់​ទំនង​ឥណ្ឌា-កម្ពុជា?
វា​នឹង​ត្រូវ​ការ​ពេល​វេលា​មួយ​ចំនួន​ក្នុង​ការ​ទទួល​បាន​ចំនួន​ដ៏​ច្រើន ​ពិត​ប្រាកដ​ដូច​សិង្ហបុរី ថៃ និង​ម៉ាឡេស៊ី ប៉ុន្តែ​វា​កំពុង​កើន​ឡើង​តាម​មាត្រសាស្ដ្រ​។ ជា​រួម​ពាណិជ្ជកម្ម​ផ្ទាល់​បាន​កើន​ឡើង​ជិត​ពីរ​ដង​ក្នុង​រយៈ​ពេល ៣ ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ​ដោយ​កើន​ឡើង​ពី​ប្រហែល ៥០ លាន​ដុល្លារ ដល់ ១០០ លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​ពេល​ថ្មីៗ​នេះ​។ វា​នឹង​កើន​ឡើង​ពី ២០០ លាន​ដុល្លារ​ដល់ ២៥០ លាន​ដុល្លារ​នៅ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ទៀត។
តើ​ការ​វិនិយោគ​របស់​ឥណ្ឌា​នៅ​កម្ពុជា​ដូចម្ដេច?
ការ​វិនិយោគ​កំពុង​កើន​ឡើង​។ ក្រុមហ៊ុន​របស់​ឥណ្ឌា​មួយ​វិនិយោគ​ប្រហែល ១០០ លាន​ដុល្លារ​ដើម្បី​បើក​រោងចក្រ​ចម្រាញ់​ស្ករ​អំពៅ ប្រហែល​ជា​មួយ​ខែ​កន្លង​មក​ហើយ​។ យើង​មាន​វិនិយោគិន​ច្រើន​ចូល​មក​ក្នុង​វិស័យ​រោង​ម៉ាស៊ីន​កិន ស្រូវ ស្ករ​ត្នោត កៅស៊ូ និង​ការ​រុក​រក​រ៉ែ​។ ខ្ញុំ​កំពុង​ព្យាយាម​ផ្លាស់​ប្តូរ​គំនិត​ក្នុង​ចំណោម​ពាណិជ្ជករ នៅ​ឥណ្ឌា​ដែល​ពួក​គេ​គួរ​តែ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​ធំៗ​ដូចជា​សិង្ហបុរី ថៃ និង​ម៉ាឡេស៊ី មុន​ពេល​ចូល​មក​កម្ពុជា​។ ការ​វិនិយោគ​របស់​ឥណ្ឌា​នៅ​កម្ពុជា​គឺ​ស្ថិត​ក្នុង​ដំណាក់​កាល​ដំបូង ប៉ុន្តែ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​កំពុង​តែ​កើន​ឡើង​ដូច្នេះ​ខ្ញុំ​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​ ច្រើន។
អ្វី​ជា​បញ្ហា​ប្រឈម​ចំពោះ​កំណើន​វិនិយោគ​របស់​ឥណ្ឌា?
ពាណិជ្ជករ​មិន​ដឹង​អំពី​សក្ដានុពល​នៅ​ទី​នេះ​ទេ​។ ពួក​គេ​ចង់​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​តាម​បណ្ដា​ប្រទេស​ដែល​វា​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង ​រួច​ហើយ និង​មាន​កិច្ចសន្យា​។ ថាមពល​អគ្គិសនី​គឺ​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់​ផង​ដែរ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​នេះ។ ការ​ចំណាយ​ភាគ​ច្រើន​គឺ​លើ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ថាមពល​អគ្គិសនី​ជា​មូលដ្ឋាន ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​លំបាក​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​។ កាល​បើ​មាន​គម្រោង​នាំ​ចូល​អគ្គិសនី ហើយ​តម្លៃ​ចុះ​ទាប មនុស្ស​នឹង​ចូល​មក​កាន់​តែ​ច្រើន។
តើ​អ្នក​នឹង​កែ​លម្អ​បណ្ដាញ​ក្នុង​ការ​នាំ​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​ឥណ្ឌា​ចូល​មក​ទី​នេះ​យ៉ាង​ណា?
តាម​រយៈ​ការ​នាំ​គណៈ​ប្រតិភូ​កាន់​តែ​ច្រើន​ពី​ឥណ្ឌា​យើង​អាច​ជួយ​ឲ្យ​ ពួកគេ​យល់​ពី​កម្ពុជា​ជា​ប្រទេស​ល្អ​និង​ងាយ​ស្រួល​មួយ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ ពាណិជ្ជកម្ម​។ សិក្ខាសាលា​ជា​ច្រើន និង​ព្រឹត្តិការណ៍​ជា​បណ្ដាញ​នឹង​ជួយ​ពួកគេ​ជួប​ជាមួយ​នឹង​ពាណិជ្ជករ​ជា​ ច្រើន​ផ្សេង​ទៀត។​ក្នុង​ចំណោម​គណៈ​ប្រតិភូ​ពី ៥​ទៅ ៦​ក្រុម​ដែល​យើង​បាន​នាំ​មក​ក្នុង​រយៈ​ពេល ៦ខែ​ចុង​ក្រោយ​នេះ​គណៈ​ប្រតិភូ ២ ឬ ៣ ក្រុម​បាន​ចាប់​ផ្ដើម​គម្រោង​ពិត​ប្រាកដ​ជា​ច្រើន​ប៉ុន្តែ​ពួក​គេ​ទាំង​អស់​ កំពុង​ពិភាក្សា​គ្នា។
ការ​ពិភាក្សា​នេះ​ទំនង​ជា​មិន​មាន​លទ្ធផល​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ការ​និយាយ​អំពី​វា​នឹង​បង្កើន​ចំណាប់​អារម្មណ៍​តាម​រយៈ​ពាក្យ​សម្ដី ​។ ដោយ​មាន​ធនាគារ​ឥណ្ឌា​នៅ​ទីនេះ​គឺ​ពិត​ជា​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​វិនិយោ​គិន​ ឥណ្ឌា​។ ពួក​គេ​ត្រូវ​ការ​ជំនួយ​មួយ​ចំនួន​ក្នុង​ការ​ចាប់​ផ្ដើម​ពាណិជ្ជកម្ម​នៅ​ ទីនេះ​គឺ​ជា​អ្វី​ដែល​ខ្ញុំ​កំពុង​ព្យាយាម​ធ្វើ​។​យើង​ចង់​បាន​ជើង​ហោះ​ហើរ​ ត្រង់​ទៅ​ឥណ្ឌា​ផង​ដែរ​នៅ​ចុង​ឆ្នាំ​នេះ ឬ​នៅ​ដើម​ឆ្នាំ​ក្រោយ​ដែល​នឹង​ជួយ​ឲ្យ​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​កាន់​តែ​មាន​ ភាព​ងាយ​ស្រួល។
តើ​ការ​បង្កើត​សភា​ពាណិជ្ជកម្ម​ឥណ្ឌា​នៅ​កម្ពុជា​កាល​ពី​ឆ្នាំ​មុន​ជះ​ឥទ្ធិពល​ដល់​វិនិយោគិន​ឥណ្ឌា​យ៉ាង​ណា​ខ្លះ?
វា​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ភាព​ខុស​ប្លែក​គ្នា​យ៉ាង​ធំ​ក្នុង​ការ​បន្ថែម​វត្តមាន​ ជន​បរទេស​នៅ​កម្ពុជា​។ សភា​ពាណិជ្ជកម្ម​នេះ មាន​តួនាទី​ជា​ឃ្លាំង​ផ្ដល់​ចំណេះ​ដឹង​មួយ​ដែល​ជួយ​ដោះស្រាយ និង​ជា​មូលដ្ឋាន​សម្រាប់​ការ​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​នឹង​សភា​ពាណិជ្ជកម្ម​ផ្សេង​ ទៀត​។ ពួកគេ​ធ្វើ​សិក្ខាសាលា​ជាច្រើន​ស្ដី​ពី​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់ ប្រព័ន្ធ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ច្បាប់​ការងារ​ពីរ​បៀប​ទទួល​ប្រាក់​កម្ចី​ពី​ធនាគារ​។ អ្នក​ដែល​មាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍ និង​មាន​ឱកាស​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាមួយ​ឥណ្ឌា​ដែល​ក្លាយ​ជា​សមាជិក​ របស់​សភា​ពាណិជ្ជកម្ម​ឥណ្ឌា ដូច្នេះ​ពាណិជ្ជករ​គ្រប់​សញ្ជាតិ​អាច​ចូល​រួម​បាន។
តើ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ចង់​ឃើញ​នៅ​ពេល​អនាគត​ចំពោះ​ទំនាក់​ទំនង​ទ្វេ​ភាគី​នេះ?
ខ្ញុំ​ចង់​ឃើញ​ពាណិជ្ជករ​កម្ពុជា​កាន់​តែ​ច្រើន​ចូល​ទៅ​ឥណ្ឌា​ហើយ​ ពាណិជ្ជករ​ឥណ្ឌា​កាន់​តែ​ច្រើន​ចូល​មក​ទី​នេះ​។ យើង​មាន​បណ្ដាញ និង​ព្រឹត្តិការណ៍​សិក្ខាសាលា​ជាច្រើន តាម​ស្ថានទូត​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ទំនាក់​ទំនង និង​ការ​បង្កើត​ពាណិជ្ជកម្ម​កាន់​តែ​ច្រើន​។ ចាប់​ពី​ព្រឹត្តិការណ៍​មួយ ឬ ពីរ ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ បច្ចុប្បន្ន​យើង​មាន ពី ៨ ទៅ ១០ ព្រឹត្តិការណ៍​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ក្នុង​ការ​ទទួល​បណ្ដាញ​ដូច្នេះ​យើង​បាន​ធ្វើ ​ឲ្យ​មាន​ការ​រីក​ចម្រើន​កាន់​តែ​ខ្លាំង៕ PB By Phnom Penh Post

No comments:

Post a Comment