Friday, June 14, 2013

រូប​ថត​នៃ​កាមេរ៉ា​មួយ​បង្ហាញ​ពី​ឧក្រិដ្ឋកម្ម​នៅ​ទួលស្លែង

130614_08b
កាមេរ៉ា​ថត​ពី​សកម្ម​ភាព​ឧក្រិដ្ឋ​កម្ម​ នៅ​គុក​ទួល​ស្លែង​។ រូបថត ហេង ជីវ័ន
ភ្នំពេញៈ រូបថត​រាប់​ពាន់​ដែល​ជា​ឯកសារ​បង្ហាញ​អំពី​លក្ខណៈ​ជីវិត​នៃ​ការ​ឈឺចាប់ និង​ឧក្រិដ្ឋកម្ម​ជា​ប្រព័ន្ធ​ក្នុង​គុក​ទួលស្លែង ត្រូវ​បាន​ថត​ដោយ​កាមេរ៉ា​មួយ​ដែល​កញ្ចក់ និង​រូប​រាង​របស់​វា បង្ហាញ​ឲ្យ​យើង​នឹក​ឃើញ​ទៅ​ដល់​សម័យ​នោះ។
កាមេរ៉ា​ម៉ាក Rolleiflex របស់​អាល្លឺម៉ង់ ពី​ទសវត្សរ៍ ៣០ ឬ ៤០ ត្រូវ​បាន​ប្រគល់​ទៅ​ឲ្យ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​(DC-Cam)កាល​ពី ថ្ងៃ​ពុធ។
លោក អ៊ីង វ៉េងអៀង​ដែល​ឪពុក​របស់​លោក​ឈ្មោះ អុង ពេជ្រ ជា​មនុស្ស​ម្នាក់​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ទោស​ជា​ច្រើន​នាក់​ដែល​រួច​ជីវិត​ពី​គុក ​ស‑២១ បាន​ផ្តល់​កាមេរ៉ា​នេះ​ទៅ​មជ្ឈមណ្ឌល​ស្រាវជ្រាវ​ខ្មែរ​ក្រហម បន្ទាប់​ពី​គ្រួសារ​របស់​លោក​បាន​កាន់​កាប់​វា​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​មក។
លោក​បាន​ប្រាប់​ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍​ថា លោក​បាន​ទៅ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា បន្ទាប់​ពី​ឃើញ​លោក ញ៉ែម អេន អតីត​អ្នក​ថត​រូប​នៅ​គុក​ស‑២១​ត្រូវ​បាន​សម្ភាស​នៅ​ទូរទស្សន៍​កាល​ពី​ សប្តាហ៍​មុន​។ លោក​ថ្លែង​បន្ត​ថា​៖ «ខ្ញុំ​បន្ទាប់​មក​ចង់​រក​ប្រវត្តិ​នៃ​កាមេរ៉ា​នេះ​»។
លោក ពេជ្រ គឺជា​វិស្វករ​ដែល​ជីវិត​របស់​លោក​បាន​ជាប់​នៅ​មន្ទីរ​ស‑២១ ដោយ​សារ​ជំនាញ​របស់​លោក​ជា​អ្នក​មេកានិក​។ ភរិយា​និង​កូនៗ របស់​លោក​ត្រូវ​បាន​ជម្លៀស​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ទៅ​ខេត្ត​បាត់ដំបង​។ លោក វ៉េងអៀង គឺជា​កូន​តែ​ម្នាក់​គត់​ដែល​នៅ​រស់​រាន​មាន​ជីវិត។
លោក​ពេជ្រ បាន​ក្លាយ​ជា​នាយក​ទី​មួយ នៃ​សារមន្ទីរ​ប្រល័យ​ពូជ​សាសន៍​ទួលស្លែង​ក្នុង​ឆ្នាំ​១៩៨០ ហើយ​បន្ទាប់​មក​បាន​ប្រើ​កាមេរ៉ា​នោះ​ដើម្បី​ថត​ជា​ឯកសារ​ឧក្រិដ្ឋកម្ម​ ខ្មែរ​ក្រហម​រួម​ទាំង​ផ្នូរ​ដែល​កប់​មនុស្ស​ទាំង​ក្រុម​នៅ​តាម​តំបន់​ជនបទ បន្ទាប់​ពី​ការ​ជួប​ជុំ​ជាមួយ​កូន​ប្រុស​របស់​លោក​វិញ។
លោក វ៉េងអៀង ថ្លែង​ថា​៖ «កាមេរ៉ា​នេះ​ត្រូវ​បាន​ទុក​ដោយ​ឪពុក​របស់​ខ្ញុំ​រហូត​ដល់​ឆ្នាំ​១៩៩៦​នៅ​ ពេល​ដែល​គាត់​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​អាមេរិក​ដើម្បី​វះ​កាត់​ជំងឺ​បេះដូង។ ខ្ញុំ​បាន​ទុក​វា​នៅ​ក្នុង​ប្រអប់​ហើយ​មិន​ប្រើ​វា​ទេ​ពី​ព្រោះ​មិន​មាន​ អ្វី​ដែល​ស័ក្តិសម​នឹង​ត្រូវ​ថត​។ ខ្ញុំ​មិន​ដែល​គិត​អំពី​សារៈ​សំខាន់​នៃ​កាមេរ៉ា​នេះ​ទេ»។ លោក​បន្ថែម​ថា បន្ទាប់​ពី​មាន​ការ​លើក​ឡើង​អំពី​ករណី​លោក កឹម សុខា​បាន​និយាយ​ថា គុក​ទួលស្លែង ជា​គុក​សិប្បនិមិ្មត្ត លោក​ចង់​បន្ថែម​«​ភ័ស្តុតាង​បន្ថែម​»​ថា គុក​ធ្វើ​ទារុណ្ឌកម្ម​នេះ​ពិត​ជា​បាន​កើត​មាន​មែន​។ កំណប់​នៃ​ឯកសារ​រូប​ថត និង​ថែម​ទាំង​រូប​វីដេអូ​ដែល​ថត​ដោយ​អ្នក​ទាំង​ពីរ​នោះ​ត្រូវ​បាន​ប្រគល់​ ឲ្យ​ទៅ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ពុធ។
លោក ឆាំង យុ នាយក​នៃ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា បាន​ថ្លែង​ថា​៖ «វា​កម្រ​រក​ឃើញ​អ្វី​ប្រភេទ​នេះ​ណាស់​។ យើង​មិន​ដែល​មាន​កាមេរ៉ា​បែប​នេះ​ពី​មុន​នោះ​ទេ... ខ្ញុំ​បាន​ឃើញ​វា​តែ​នៅ​ក្នុង​ភាពយន្ត​វៀតណាម [ពី​ឆ្នាំ​១៩៧៩​] និង​នៅ​ក្នុង​រូប​ថត»។
លោក ពេជ្រ នៅ​តែ​ជា​នាយក​នៃ​សារមន្ទីរ​ប្រល័យ​ពូជ​សាសន៍​រហូត​ដល់​ដើម​ទសវត្សរ៍ ៩០ និង​បាន​ស្លាប់​នៅ​ឆ្នាំ ១៩៩៦។
លោក ឆាង បាន​ថ្លែង​ថា សារ​សំខាន់​នៃ​កាម៉េរ៉ា​នេះ​ដែល​ទំនង​ជា​បង្ហាញ​ឲ្យ​ឃើញ​ផ្ទាល់​ភ្នែក​អំពី​ ឈុត​ឆាក​នៃ​ការ​ធ្វើ ទារុណកម្ម​ព្រៃ​ផ្សៃ និង​ការ​ឈឺចាប់ គឺ​ដោយ​សារ​តួនាទី​របស់​វា​ជា​អ្នក​ភ្ជាប់​រវាង​អ្នក​ទោស និង​អ្នក​ដែល​បាន​ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​លើ​អ្នក​ទោស៕ PS
រាយការណ៍​បន្ថែម ជាង សុខា By Phnom Penh Post

No comments:

Post a Comment